CEL Stworzenie
logotypu nowego ekocertyfikatu Fundacji Partnerstwo dla Środowiska pod nazwą
Zielony Sklep. Certyfikat jest wspólnym przedsięwzięciem Fundacji oraz firmy Tchibo Warszawa.
Ponadto:
Stworzenie
autorom najciekawszych prac możliwości podjęcia współpracy
z Organizatorem i wdrożenia konkursowego projektu.
Popularyzowanie
designu zaangażowanego oraz społecznej odpowiedzialności biznesu.
Promocja
polskich projektantów i polskiego designu.
Kształtowanie
wśród projektantów postawy projektowania zaangażowanego społecznie i
ekologicznie.
INFORMACJE O FUNDACJI Fundacja
Partnerstwo dla Środowiska jest jedną z najbardziej doświadczonych organizacji
ekologicznych w Polsce w zakresie wspierania inicjatyw lokalnych na rzecz
rozwoju zrównoważonego. Działa w Polsce od 1991 roku. (www.fpds.pl).
Fundacja od wielu lat przyznaje ekologiczne certyfikaty: Zielona Flaga, Lokalne
Centrum Aktywności Ekologicznej, Przyjazny Rowerom, Czysta Turystyka, Zielone
Biuro.
ZIELONY SKLEP? Certyfikat
skierowany jest do firm z branży detalicznej, ale głównym odbiorcą informacji,
które niesie on za sobą są klienci i pozostali interesariusze certyfikowanych
przedsiębiorstw. Certyfikat w tym kontekście skierowany jest do odbiorców
posiadających pewien poziom ekologicznej świadomości, wrażliwych na
prospołeczne postawy w biznesie, ludzi, którzy w swoich codziennych wyborach
konsumenckich – obok jakości i ceny – stawiają także na ograniczenie
negatywnego wpływu na środowisko i przejrzystość działań firmy.
Zadaniem
certyfikatu jest wyróżnienie firm, których działalność odbywa się zgodnie z
zasadami przejrzystości i ładu organizacyjnego; z poszanowaniem praw człowieka,
w szczególności w odniesieniu do relacji z pracownikami i interesariuszami oraz
w sposób przyjazny dla środowiska.
UŻYTKOWANIE LOGO Wyłonione w
konkursie logo będzie używane we wszelkich materiałach promocyjnych i
reklamowych, m.in.:
na stronie
internetowej i w multimediach,
na papierze
firmowym, certyfikatach, wizytówkach itp.,
na
plakatach, ulotkach, w ogłoszeniach prasowych,
na
elementach graficznych wystroju wnętrza miejsc handlu detalicznego
(np. sklepów),
na fasadzie
budynków miejsc certyfikowanych,
na gadżetach
reklamowych: kubkach, koszulkach, smyczach, długopisach, notesach, kalendarzach
itp.
WSKAZÓWKI WYKONAWCZE Logotyp certyfikatu
Zielony Sklep powinien nawiązywać do kolorystyki logotypu Fundacji Partnerstwo
dla Środowiska. Księga znaku Fundacji jest dołączona do Regulaminu Konkursu
jako Załącznik nr 1.
TERMIN REALIZACJI Projekt
znaku graficznego wraz z kartą zgłoszenia należy przesłać lub dostarczyć
na adres: Fundacja Partnerstwo dla Środowiska, ul. św. Krzyża 5/6, 31-028
Kraków
z dopiskiem: „KONKURS: CERTYFIKAT ZIELONY SKLEP”, w terminie do 3
października 2012 do godz. 16:00.