Aktualne:

[accordion]

Green Store V4 Promowanie zrównoważonego stylu życia poprzez eko-standardy

luty 2015 – październik 2015

Celem projektu jest promowanie zrównoważonego stylu życia i zrównoważonej konkurencyjności poprzez włączenie eko-standardów do standardów funkcjonowania branży handlu detalicznego, usługowej i hotelowej oraz propagowanie ciągłego doskonalenia się w zakresie zmniejszania negatywnego oddziaływania na środowisko; a w dalszej perspektywie także edukacja ekologiczna konsumentów. Istniejące eko-standardy polski Zielony Sklep i węgierski Green Store zostaną zharmonizowane i pilotażowo wdrożone w wybranych obiektach usługowych w Czechach i na Słowacji. Projekt realizowany jest wspólnie przez kraje wyszehradzkie pod przewodnictwem węgierskiej organizacji Survive Enviro.

Zazielenianie Wyższej Szkoły Tischnera

styczeń 2015 – maj 2016

Projekt ma na celu integrację zagadnienia rozwoju zrównoważonego w programy kształcenia z zakresu nauk społecznych i humanistycznych jako odpowiedz´ na rosnące zapotrzebowanie na zielone kompetencje ze strony pracodawców w sektorze publicznym i niepublicznym w Polsce. Efektem projektu będzie opracowanie fakultatywnych Eko-modułów, które będą uzupełnieniem programów otwartych dla studentów i słuchaczy wszystkich kierunków Wyższej Szkoły Europejskiej im. Tischnera. Nowy program pomoże zbudować absolwentom przewagę konkurencyjną absolwentów dzięki nowym zielonym kompetencjom rozwianym we współpracy z biznesem.

Materia Baterii

styczeń 2015 – październik 2015

Celem projektu jest podniesienie świadomości i zwiększenie wiedzy na temat ekologicznych konsekwencji płynących z niewłaściwego użytkowania i składowania baterii. W działania zaangażowani będą zarówno uczniowie, nauczyciele, przedstawiciele środowiska szkolnego oraz lokalnego. W działania projektu zaangażowanych zostanie około 200 szkól (przedszkoli, szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne ) z terenu całej Polski. Partnerem projektu jest Izba Gospodarcza Metali Nieżelaznych i Recyklingu.

Kampania Litter Less – śmieci mniej

grudzień 2014 – czerwiec 2015

Celem Kampanii jest dokonanie szczegółowej analizy i zdefiniowanie problemów związanych z zarządzaniem odpadam i poszukiwanie skutecznych sposobów na ich rozwiązanie. Na realizację działań prowadzących do wprowadzenie skutecznych rozwiązań podmioty uczestniczące w projekcie otrzymają granty. W projekt zaangażowanych jest 20 szkół z obszaru całego kraju.

Eat Responsibly

luty 2015 – luty 2018

Celem projektu jest wprowadzenie systemowych rozwiązań związanych z tematem żywienia. Cele projektu mają być osiągnięte poprzez podejmowanie szereg inicjatyw realizowanych przez środowisko szkolne (nauczycieli, uczniów, pracowników szkoły) z rodzicami rodziców oraz przedstawicielami środowiska lokalnego. Wymiana doświadczeń i propagowanie dobrych praktyk w tym zakresie z pozostałymi krajami partnerskimi, działania promujące zrównoważoną ę przeprowadzanie kampanii dot. żywienia to tylko wybrane działania realizowane w ramach projektu.

Rozwój lokalnej przedsiębiorczości i przetwórstwa w oparciu o partnerską inicjatywę edukacji ekonomicznej mieszkańców oraz regionalny system marketingu produktów z Małopolski”

2011-2015

Celem projektu jest propagowanie lokalnej przedsiębiorczości i przetwórstwa produktów rolnych jako sposobu na przyspieszenie rozwoju zrównoważonego słabo rozwiniętych obszarów wiejskich w Małopolsce. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez wypracowanie Modelu Produktu Lokalnego Małopolska. Projekt jest realizowany w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.